HÜKÜMLÜDÜR

Yalnız bir adamım ben
Kendimce tanımı açıktır aslında
Ama kimisi farklı isimlendirir
Saygısız, serseri, kaba, asi
Hepsini yakıştıran vardır
Yine de sorarsan laf arasında
"Umursuyor musun?" diye
Cevabım kâti "hayır"dır.

Yalnız bir adamım ben
Kimi zaman canım kötü olmak ister
Yemek vakti bağırıp çağırır
Sabahları kedilere tekme atarım
Sakın sebepsiz sanmayın
Bazen kendi intikamımı alırım hayattan
Bazen de tanımadığım bir yetimin
Ara sıra iyiliğim de tutar hani.

Yalnız bir adamım ben
Ama Red Kit'inkiyle karıştırmayın
Misafirperverliğim evimin kapısına
Yardımseverliğim keyfimin sınırına kadardır.
Kovboyumuzun hiç olmazsa atı vardı
Beni dost dediğim sırtımdan bıçaklar
Nasıl yalnız olmayayım ki?
Her ilişki zırhımda üç yarık açar

Yalnız bir adamım ben
Bilirim, sanatkârlık adam olmaya yetmez
Otobüste yer vermem eğer yorgunsam
Yere tükürdüğüm de olmuştur
Bir kez de arkadaşımın sevgilisini ayarttım
Ben affettim kendimi, umarım o da affeder
Kızın aşkı sözleri kadar büyük değilmiş demek ki
En sağlam prensiplerin yıkılması beş saniye sürer

Yalnız bir adamım ben
Ademoğluyum,genlerim bukalemundan farklıdır
Ortama göre kişilik geliştiremem
Uymazsa çekip giderim,dert değildir
Onlar bana uyarsa,ne âlâ
Esprinizi beğenmezsem gevrek gevrek gülmem
Patavatsız diyebilirsiniz,ben dürüstlüğü tercih ederim
Sahte duygularla yüz ifademi değiştiremem

Yalnız bir adamım ben
Saygıyla değil, sevgiyle hareket ederim
Yanımda fazla kalmayın, belli olmaz
Akrabalığın sevmeye gerekçe olmadığına sizi de ikna edebilirim
Aşkıma da çok güvenmeyin
Sevdalar özgürlüğümü kısıtlayana dek
Böyle düşünen tek ben varım galiba
Ya da şu koca dünyada henüz ikizime rast gelemedim

Yalnız bir adamım ben
Değer yargılarım toplumunkilerden farklıdır
Yetmiş milyonun üçte birinin büyükbaş hayvan olduğu bir ülkede yaşarım
Dolayısıyla bu gayet doğaldır
Bana nötr kalabilen yoktur, elektroskop gibiyim
Sevmeyenim hiç sevmez, lanetler
Sevenim de zaten iki elin parmaklarına eşit
Belki ayak parmaklarımdan bir ikisini de işgal ederler

Yalnız bir adamım ben
Kuş uçar kervan geçmez yollara döndü yüreğim
O uçanlar da leşsever akbabalardır
Her şeye burnunu sokan yan komşuma benzerler
İnsanlar üstümde dansederler, her birine not veririm
Kimi tango yapar, asildir, beğenirim
Kimi de beş para etmez disko danslarını sergiler
Boşuna sormayın,anam oldukça güzeldir

Yalnız bir adamım ben
Sinirimin fazlası ya ağzımdan kaçar
Ya da gözpınarlarımdan taşar
Bazen ikisini de engellerler
Aklımda zehir zemberek küfürler uçuşurlar
Babama bile söverim içimden
Hep söylerim,yasalar bile kısıtlayamaz ama
Konuşma özgürlüğü ebeveynlerin işine gelene kadar

Yalnız bir adamım ben
Geçmişi geleceği düşünmez,günümü gün ederim
Namazım niyazım yoktur,düsturum hep aynı
"Bugün de doyduk,yarına Allah kerim"
Halimden şikayetçi değilim,dünya güzel
Yakınanlara da lafım olmaz
Hiç bir şey için kendimi üzmem
Polyanna gibi yaşar giderim

Yalnız bir adamım ben
Kendimce tanımı açıktır aslında
Burnumun dikini takip eder
Doğru bildiğim yolda ilerlerim
Kimi asi veya serseri der
Durup dövecek değilim ya
Bana ilişmesinler yeter
Gerisini paşa gönülleri bilir...

0 yorum:

Yorum Gönder