İNCİ

Ey benim güzel şehrim!
Her gün sabahlarına uyandığım,
Her geceden sonra sabahlarıma uyanan sevgilim!
Babam gibi hayran kaldığım,
Meltemiyle annem gibi saçımı okşayan İzmir'im!

Senin sokaklarında büyüdüm ben!
Senin kıyılarında öğrendim özlemin tadını,
Senin yıldızlarının şahitliğinde ettim en büyük yeminleri,
Senin gecelerinde içtim sevdanın en acı zehirlerini
Rüzgarların fısıldadı kulağıma hayatımın anlamını
Ve günbatımların sardı başıma aşk belalarını...

Önüme serdiğin tüm hazineler için;
O sımsıcak yazlarda kalbime yerleştirdiğin ayaz hüzünler için;
Sahillerinde martıların haykırdığı narin tutkular için;
Tanrının ayak izleri,
Sonsuz hasretim denizin cömertliği,
Nice sevdalar eskitmiş cilveli yakamozların için.
Her şey için teşekkür ederim sana
Ey benim inci şehrim!

İZMİR'İM...

0 yorum:

Yorum Gönder