SÜRGÜN PEŞREVİ

Ben bu şehre yeni geldim
Dudağımda bir şarkı
"Uzayıp giden şu tren yolları
Açılıp sarmaz yârin kolları"
Belki eksik, belki hatalı
Neyim doğruydu ki, neyim tamdı
Sırtı değil ama bu garibin
Kalbi on üç yerinden yamalı
Ruhunu sorma zavallının
En derininden yaralı...

Bir parça ümidim var sermayelik
Cüzdanım boşalalı aylar oluyor
"O" gitti gideli işim avârelik
Sıcak bir yuva, azıcık sevgi istediğim
Meze olarak da biraz şefkat alayım lütfen.
Mutfakta kalmamış mı? Saat mi?
Yine mi geç kaldım?
Ah! Tanrım!
Aslında sana da borçluyum
Sadece birine kızdığımda anıyorum adını
Çok şükür kafir değiliz ama
Din dersini besmeleden çaktığımızı da unutmamalı

Konuşurken rıhtıma gelmişiz
Vaktidir, makâm değiştirmeli
Yok, dilimin ucunda bir türkü gizli
"Deniz üstü köpürür, hey canım hey
Kayıklara binsen götürür
Benim de buralara geldiğim
Bir güzelden ötürü, hey canım hey!"

Bu kentte deniz de farklı
Dalgaların yükü bira şişeleri
Korkarım, felaketim olur hep böyleyse bu ayyaşlar şehri!
İçkisi değil, günbatımı sarhoş eder adamı, bir de meltemi!
Sevdasız başla buraya göçen vallahi deli!
Sevda yolcusununsa yazık, bitmez derdi...

Çekilmiyor birader geceler, çekilmiyor;
Karnın doyar da kuru ekmekle,
Kalbin bu safsatalarla doyar mı?
Şairsen şairliğini bil, aşıksan aşıklığını!
İkisi bir arada olmuyor,
Zamane dünyasında gitmiyor...

Bir meslektaşım İstanbul´unkileri gezmiş,
Benim rotam İzmir´in meyhaneleri.
Şu karşıdaki galiba iyi
Tabelası kirli, bilmem kimin yeri
Getir bir duble!
Hatıralar yakanı bırakmaz ki!
Hangi cehennemden çıkıp geldi yine kim bilir?
Kulağımda bir kız sesi
Yanılmıyorsam o da İzmirli
"Dünya yuvarlaktır,
Bundandır aşkların başladıkları yerde bitmeleri..."
Aynen buydu dediği
Yalanım varsa...

Kalkıyorum, şafakla randevum var
Üzülür sonra martılar geç kalırsam.
Son kuruşumu verdiğim simiti yemeden onlara attığımı bilseler
Acaba beni daha mı çok severlerdi?
Aya son kez bakıyorum, birazdan otobüsü kalkıyor
Ne çabuk geldi ayrılık vakti
El sallarken bir şey takıldı aklıma
Güfteyi değiştirdiğim için affetsin beni
Yazan zât-ı âlileri
Ben galiba...

"Seni ellerin olasın diye sevdimdi..."

0 yorum:

Yorum Gönder