KAŞMİR

Saat sabahın beşi
Kadife lacivertini bürünüyor bu şehir erken sabahın
Yalınayak yürüdüğüm sokaklar çok tanıdık
Yolculuk baharına, kaşmir zamanlarımın

Hayalimde canlanan yalnızca sisli hatıralar
Acımasız bir oyundu, oynadık bitti sanki
Sarıötesini göremeden unutuldu albümlerde yıllar
Bir renk vardı, adını çıkaramadım, yeşil gibi bir şeydi

Onsekizimin baharını kışa döndüren sevda;
Sen zehirli bir sarmaşıktın, yapraklarından ışıltılı yalanlar damlayan
Yalnızlığın sonsuz gecesi, süzülen, şimdi yanaklarımdan
Tutulmamaya yemin edilmiş sözlerden demetler toplayan

Ama hep böyle değildi hayat, ben de gülerdim bir vakit
Güzel günlere dair umutlar beslerdim
Kendim değildim herşeyi mahveden
Çoktan sararmış öfkelere kanıp da baharları gömmeyi ben istemedim

Yaşayamadığımı yaşatamadığımın pişmanlığına bağlayıp göçtü zaman
Kilim dokurcasına kaderimden çaldıklarımdan, ömür törpüsüydü her aşk
Sevseydin sen de, heba etmezdim en güzel günlerimi, inan
Ama sen bana "hiç o gözle bakmamış"tın, gözlerin bana yasak

Pencerelerini kapatıp yüreğimin başbaşa kaldım hafızamla
Seni yaşadım hep, herkesi senle karşılaştırıp kimseyi beğenmedim sen denli
Ne zalimlikti şu kaderin yaptığı; bu kadar uzak, bu kadar yabancı kılışı
İki yıl farkla da olsa aynı gün hayata heveslenen kalplerimizi

Kim bilir benden başka, ne zor söylendi o lanetli cümle
Nasıl döküldü dudaklarımdan son vedanın bıçakvâri yemini
Ömrümün kara saatleriydi söyleneceğine karar verildiği gece
"İşte bir daha buluşmayacak gözlerimiz, hayatın sunacağı birkaç cömert tesadüf harici"

Akşam güneşinin son pençelerinde can çekişen iki figürdük
Son bir dans için cesaretim yoktu, ağlamamaya çalışırken ben
Sessiz kalışına duygusuz sarılışını ekleyip, gittin
Oysa sendin, gülüşlerin ve gözyaşlarının arasından, korkularımı fetheden

Bir mektup, ardımda sana tek bırakabildiğim,
Şimdi şimdi anlarım nafileliğini tüm yazdıklarımın
Tanrının bile yakarışımı duymadığı bu şehirden
Ulaşmaz yâre selamı, ilk gençlik aşkımın

On sekiz yaşımın baharı!
Ömrümün dönemecinde altından geçtiğim merdiven,
Aynamı kıran kara kedi!
Hani diyesim var:
"Kışın daha iyiydi..."

0 yorum:

Yorum Gönder